torsdag 9. august 2012

Ut på tur!

Etter at vi kom hjem fra campingtur i Sverige i midten av juli, har det ikke vært mye oppholdsvær eller vær for å kunne dra på kose-turer med ungene. Men de siste dagene har vi faktisk hatt besøk av det store, gule fenomenet på himmelen og som mange andre, har vi benyttet sjansen til å komme oss på tur!
Mathea fikk seg fiskestang før avslutningsturen til seksåringene i barnehagen i vår, den tok vi med oss og dro til Olavsvern for å prøve fiskelykken. Etter å ha satt fast (og mistet) fem sluker i tanga,  fått vase på snøret og flere nesten-fall ut i sjøen, ble det til slutt et napp.
Det ble en liten en, på pappaen sin stang, men stor stas å få fisk var det uansett. Siden ingen av fiskerne er noen fiskespisere, fikk den svømme tilbake til vennene sine.
Selv om jeg enda har ferie (kremt..eller avspasering..), er Mathea på SFO og Mia i barnehagen om dagene. Å skulle være hjemme sammen med meg hver dag er ikke såå morsomt, om det ikke er noe spesielt å finne på. I dag tok vi imidlertid fri og gikk til fjells! Jeg var spent på hvordan det skulle gå, særlig med Mia, men det var virkelig ikke nødvendig å bekymre seg. Her var det jeg som hang etter dem.. Men med sekk både bak og foran er jeg kanskje (litt) unnskyldt.. eller?
Å ha to klatremuser er ikke alltid bra for et mammahjerte.. Å komme seg opp er tydeligvis enkelt, men for å komme seg ned trengtes det assistanse..
Vi kom oss opp til Olaugsteinen og jeg er imponert over mine to, spreke jente! Med kakao, brødskive og sjokolade i sekken ble det tid til en liten pause før det bar ned igjen,
Det er beundringsverdig hvor mye energi som finnes i små kropper. Etter tur på fjellet var det trippel-bursdag  på Erikjordet, hvor det også var høyt aktivitetsnivå! Man skulle tro de var klar til å stupe i seng når vi kom hjem, men neida - her vil de sykle!! Heldigvis fikk jeg overtalt dem til å komme inn å spise kveldsmat.. En sliten, men lykkelig mamma, kan se tilbake på en superfin dag ilag med to fantastiske jente!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar