fredag 24. august 2012

Å spå kjønn

For syv år siden, i desember, gikk jeg gravid med skolejenta mi. På besøk hos en av svigersøstrene mine, spør hun om hun kan spå meg for å se hvilket kjønn det var og hvor mange barn jeg kom til å få. Så jeg nappet ut et hårstrå og tok av meg gullringen jeg hadde på meg. Håret festet hun i ringen og hold den over handleddet (eller var det over magen..?) mitt. Først begynte ringen å pendle i ring, som betød at jeg ventet en jente (noe ultralyden allerede hadde fortalt oss). Så stoppet bevegelsene helt opp før den begynte å bevege seg i ring en gang til. Igjen stoppet bevegelsen helt opp, litt lengre enn første gang, for så å bevege seg sideveis til slutt. Da den stoppet igjen beveget den seg ikke mer etterpå. Altså konkluderte min svigersøster med at jeg kom til å få to jenter ganske tett, for så å få en gutt til slutt.
Min andre halvdel syntes tre unger hørtes mye ut og mente at gutten til slutt kom til å bli med en annen mann, he he. I dag kan han nok ikke skylde magen min på noen andre, for han er nok medskyldig denne gangen også.
Da jentene var 4 og 2 år, var ikke planleggingen av nr tre enda helt i gang. Allikevel har denne spådommen alltid vært bak i bevisstheten min, så jeg strikket faktisk et gutte-hentesett da!
Jeg synes det er spennende med overtro, kjerringråd og ulike spåmetoder. Har blant annet sett på den kinesiske fødselskalenderen. Den har imidlertid ikke stemt på alle mine. Spåkopp kan gi mange morsomme svar, men er nok ikke særlig pålitelig. Å spå i kaffegrugg har jeg ingen erfaring med, da jeg aldri har drukket kaffe.. En test jeg mot all formodning ikke håper at stemmer, er den testen jeg tok i dag som skulle fortelle meg hvor mange barn jeg kom til å få - SEKS barn var svaret!! Nei, takk! Jeg skal få tre, så takker jeg for meg på fødeavdelingen på UNN :)

Flere som er blitt spådd og det har stemt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar