torsdag 16. august 2012

Kropp og klær

Vi har alle ulike kroppsfasonger! Noen er smale, andre brede, noen er korte og så er det de som er veldig lange. Det finnes utallige ulike varianter av menneskekroppen! Klesindustrien tar hensyn til våre ulike kropper når de lager voksenklær og kanskje også enkelte barneklær. Det er ofte et fokus på at de som har store kropper har vanskelig for å finne store nok klær, og man hører ikke fullt så ofte om de som er tynn og ikke finner passende klær. 
Nå er det ikke meg selv jeg sikter til her :) Min gravide kropp passer klær som er merket mamma fra H&M eller klær i et par størrelser større enn normalt. Men min eldste datter på seks har jeg hatt problemer med å finne bukser til siden hun var liten. Hun er veldig smal over både lår og rumpe, noe som gjør det svært vanskelig å finne bukser som sitter godt på kroppen hennes uten at det slenger eller buler på henne. Det skjer ganske ofte at hun prøver bukser, men river de av seg i sinne fordi de er alt for store for henne (særlig rundt lårene og magen). Til og med tightser får hun sleng i!! Heldigvis har både bestemor og mor syferdigheter, slik at de har kunnet sy inn og strammet strikk på bukser som er kjøpt. I sommer ville hun så veldig gjerne ha en svart tights med en katt nede på foten, problemet som alltid var at den ble alt for vid oppe når den var lang nok nede. Jeg kjøpte den allikevel i håp om at noen kunne sy den inn. I dag gjorde jeg det faktisk selv!! :) 
Ikke helt profft resultat, men jeg tror at når den nå er 5 cm smalere oppe vil den ikke ramle av henne når hun tar "hoppetesten" som hun kaller det når hun prøver bukser og må hoppe for å se om den holder seg på eller ikke.
Nei, dette med kropp og klær er ikke alltid like lett uansett om man er kort i beina, lang i beina, tynn og lang eller bred og kort.
Om noen vet om butikker som selger ekstra smale modeller av klær så rop ut, særlig om det er billigkjeder!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar