mandag 30. juli 2012

Lærere skal man ikke kødde med!!!!



På våre kjøreturer får vi høre mange herlige kommentarer fra baksetet. Mathea synes blant annet at det er veldig morsomt å spørre meg vampyr-gåter. De blir laget i det øyeblikket de blir spurt, og fasiten blir det svaret jeg kommer med som hun er mest fornøyd med.. For eksempel; Det kom en vampyr ut fra en restaurant med ketchup rundt munnen. Hva hadde han spist?. Jeg svarte da først at det nok ikke var ketchup, men blod fordi han hadde spist kelneren. Svaret ble ikke godkjent. Så svarte jeg at han hadde sikkert spist pølse med brød, og jada - riktig svar! Jeg måtte etterpå spørre om hun visste hva en vampyr var, og det gjorde hun faktisk, til tross for at svarene på gåtene ikke var helt vampyrrelatert..
Sist mandag kjørte vi fra Sletta og hjem. Da var huldra den skikkelsen vi skulle lage fortellinger om. Mathea har en veldig fasinasjon mot huldra fordi bestevenninnen hennes har fortalt at det bor ei hulder i ei elv som man må gå over om man skal gå til fjells fra Reinen skole. Elva er etter skolegrensa, så det er en mulighet at huldra har bosatt seg der for å forhindre de minste elevene fra å gå for langt. I hvertfall fortalte Mathea at huldra tok små unger. Jeg sa da at jeg hadde lært at huldra helst ville lokke menn med seg i vannet, fordi hun var forelsket i dem. Da fikk pappaen i førersetet klar beskjed: "Pappa! Om huldra vil prøve å fange dæ må du si at du e lærar!!" Forrundret spør jeg da hvorfor det? Jo, forklaringen var enkel: fordi lærere var det eneste huldra var veeeldig redd for :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar