lørdag 11. august 2012

Grønn lue

For å få en avveksling fra panneband fant jeg frem grønt garn og ei enkel oppskrift på ei tøff lue. Det viste seg imidlertid at oppskriften ikke funket på to ulike farger. Dermed måtte jeg fikse og trikse min egen oppskrift. Har brukt tynt alpakka garn, la opp 84 masker på pinne nr 4. Begynte med en omgang vrang for å unngå rullekant og fortsatte med 7 omganger rett med mørk grønn. Så byttet jeg til lys grønn, først en omgang rett, for så å strikke 3 omganger vrangt, så 7 omganger rett med mørk grønn igjen osv.
Resultatet ble en baggy, tøff lue (synes jeg ihvertfall selv..). 
Nå er strikkepinnene lagt bort og det er Norge for alle penga!!!

1 kommentar:

  1. ja luen var tøff den :)frister å prøve på den:)
    Flott prinsessemodell du har :)

    Ha en flott uke :)

    SvarSlett