torsdag 8. mars 2012

Barnehagedag

Over halvveis i vinterferien og kjenner at panikken tar meg litt. Skulle jo gjøre så mange ting nå som man hadde fri! Jaja, snart påskeferie og etter det; sommerferie! Det som ikke blir gjort nå, forsvinner ikke...
I dag har jeg vært med ungene en tur i barnehagen, til stor glede for Mathea. Endelig skulle hennes mamma også jobbe i barnehagen (selv om det bare var for en dag..). Hun hadde store planer i går når jeg sa at jeg tenke å være med i forhold til hvordan jeg skulle avvikle pause osv. Hun konkluderte med at jeg ikke fikk ha pause fordi hun da ikke kunne være sammen med meg. Det er strengt forbudt for ungene å være på pauserommet! Grunnen til at jeg også ville i barnehagen i dag er fordi at en pappa, som også er reindriftssame, skulle komme med lavo, lassoer og reinhorn, reinsdyr og slede. Til stor glede for både unger og voksne! Synes det er flott at foreldreressurser brukes så aktivt!! All ære til barnehagen og de foreldrene som bidrar!
Å høre alle kommentarene til ungene er fantastisk. Det var blant annet en gutt (5 år) som lurte veldig på hvor han samen hadde fått tak i reinene? I tillegg var det en annen gutt som lurte på om han kunne gå å stryke de reinen som sto i ro, den voksne svarte da at det skulle han bare gjøre fordi de var snille. "Ja", svarte gutten "å så har dæm jo ikkje horn, førr dem ligg jo der!" sa han og pekte på alle hornene som lå på andre siden av lavoen der vi kunne kaste lasso.
Det var også spennende å se når reinen bæsja og tissa. Rompefokuset er stort på enkelte unger ja.

Når det begynte å nærme seg lunsjtid forsvant Mathea hjem med nabojentene, ikke lenger stas å ha mammen i barnehagen tydeligvis. Mia og jeg trasket hjem hvor planen var å spise litt. Endte med at Mia sovna på sofaen og jeg spiste opp en pose med drageegg. I kveld skal jeg ha strikke/hekle/garn-party. Blir spennende! Og sist, men ikke minst: Gratulere med dagen alle kvinner!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar