lørdag 9. mars 2013

En liten oppdatering

Har vært stille litt for lenge merker jeg, for når jeg først tar meg tid til å sette meg ned med datamaskinen er det så mye jeg vil vise og fortelle.
Tiden går fort! Jeg greier nesten ikke å følge med på hvor mange uker lillegutt er og trodde i forrige uke at han var 7 uker, men da vi telte etter viste det seg at han var blitt 8 uker.. Og i morgen er han 9 uker!! Jeg skjønner ikke hvor dagene blir av.. Syns det er helg hele tiden. Dagene alene hjemme går så fort unna. Det er så mye jeg vil ha tid til å gjøre, men det er ikke nok timer. Planer jeg hadde som innebar trening, trilleturer, sortere og rydde på rom i kjelleren, sette bilder i album (har ikke vært gjort siden forrige permisjon for 4 år siden..), strikke, sy, rydde i skuffer og skap osv ser ut til å bli vanskelig å få tid til for her skal det også prioriteres soving, vasking av klær, holde hus ryddig, ha middag klar til familien når de kommer hjem fra barnehage/skole/jobb. Og så var det lille Mathias da, som selvfølgelig også må huskes på ;) Foreløbig føles det som at jeg kunne vært hjemme hver dag i flere år fremover, for det er nok å gjøre. Bare synd jeg ikke kan få lønn for det! Og ikke fikk jeg telefon fra Hamar i dag heller...
Noe får jeg imidlertid gjort selv om det noen ganger ikke føles slik alltid. Jeg har for eksempel kommet meg på SATS en tur, og jeg håper på flere! I tillegg har jeg fått meg årets første skitur. Jeg er så glad for at bekkenet lar meg være i aktivitet! Etter å ha vært nesten invalid de tre siste mnd av svangerskapet, føles det herlig å endelig kunne røre seg!

Nå er det ei uke til vi skal ha dåp, så vi får se hvor mye tid jeg trenger på å få ting i orden til den. Diverse innkjøp av både mat og klær må gjøres og jeg skal til min favorittfrisør Nina på Salong 28 også. Kom også på at Mathias må få seg penklær. Hva har en liten gutt på seg etter at dåpskjolen blir tatt av liksom?? Jeg har ikke blitt helt vant til å se etter gutteklær enda.
Litt strikking har det også blitt tid til den siste måneden. Ville friske pappaen min litt opp til påske, så har strikket han en "sjokolade-lue" (som jentene kaller den).
I tillegg holder jeg på med en lilla/rosa mariusgenser til eldste jenta. Hun gleder seg like mye som meg til at den skal bli ferdig. Synes den rosa fargen frisker opp genseren på en fin måte!
Bare armer og montering igjen. Men må nok ha assistanse på både masking av skuldrene og påsetting av armene. Hva skulle jeg gjort uten mamma? :)
Nå roper lillevennen på meg, regner med det er kveldsmat som står på timeplanen, så dere får ha ei riktig god helg videre!

3 kommentarer:

  1. Trivelig at du har tid til å blogge iblant, Renate! Koselig å få rapporter fra deg om ka du gjør for å få tida til å gå.. Skjønner at du har mer enn nok å gjøre. Sørgelig at tida går altfor fort når man er hjemme med de små. Du får kose deg i fullt monn. Lykke til med dåpsdagen! :)

    SvarSlett
  2. Takk :) jeg koser meg!! må minne meg selv på noen ganger at det er greit å ikke gjøre noe annet enn å kose med lillegutt'n og nyte det å ha tid til ungene på en annen måte enn når man er ute i jobb! Her må det jobbes mentalt med å roe ned ;)Det er LOV å ikke gjøre ALT!

    SvarSlett
  3. Svigermor sier: "Det ska noko te å makte alt" så legg ikke for store krav på deg selv. Når du har omsorg for barn, går det ikke an å planlegge noe som helst. Det var i alle fall min erfaring fra småbarnsperioden. Nå er det om å gjøre å nyte og kose seg....

    Nydelig Marius! Og flott sjokoladelue til far!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett