lørdag 26. januar 2013

Så var det på'an igjen..

Min utålmodige sjel takler dårlig å ha strikkeprosjekt som er for tidkrevende. Det jeg drives av når det gjelder strikking, er jo nettopp det å bli ferdig med det jeg har laget for så å kunne begynne på noe nytt og spennende! Rett før jul bestemte jeg meg for å strikke kofte til mannen min, med mål om å være ferdig til bursdagen hans 11.februar. Jeg tror fortsatt at jeg vil komme i mål til da, men å strikke mønster på et så stort plagg gjør meg smårar!! Derfor starter jeg på andre små-prosjekter samtidig som det er kofta som er hovedprosjektet. Nå er det armene og monteringen som er igjen, men har aldri gjort det før så må vel ha eksperthjelp hos mamma når jeg kommer så langt. Å skulle klippe i noe jeg har brukt langt tid på å strikke, er skummelt :)
Mine små arbeider som også ligger i strikkehjørnet mitt, er en genser som jeg har en plan om å gi bort i 2 årsgave til våren. Har strikket en tidligere og jeg synes fargene er fantastiske ilag. Her mangler også armene før den kan bli ferdig, men er heldigvis raglanfelling på denne.
I går kveld måtte jeg selvfølgelig også begynne på noe nytt. En barselgave til en liten gutt i gata. Så fant frem et nøste i fra restegarnet og leita frem ei oppskrift på små babylester, str 0-3 mnd. Lester som jeg håper de vil bruke like mye på lillingen sin som jeg gjør med min. Været ute er i hvertfall der at lester er nødvendig, både til store og små!
Før jul, når jeg oppdaget at jeg ikke kom til å få strikket alt jeg ville for å gi bort i julegave, planla jeg å utsette enkelte gaver til bursdagene de har i januar. Nå er januar snart over og jeg har ikke kommet i gang med disse tingene engang. Har vært nødt til å holde meg selv i nakken for å ikke begynne på enda flere nye prosjekter før jeg er ferdige med noen av de andre. Så får jeg omså utsette gavene til neste år ;)
(For sånn mellom oss, så ligger det allerede 3-4 andre ufo'er i kurven min, hysj!!)

1 kommentar:

  1. Jeg synes faktisk du rekker mye! Da jentene våre var små, strikka jeg nesten ingen ting. Tenker dagen din er fullt besatt med barn og husarbeid...
    Kos deg med strikkinga, gaver kan du strikke seinere.

    Ha en strålende søndag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett