onsdag 23. januar 2013

Kontraster




Å være gravid, kontra å ikke være det er stor forskjell. Ikke bare gjelder det magemålet, men også kroppstemperaturen endrer seg dramatisk. I hvertfall for meg. I graviditetene har jeg stortsett gått i singlet og store deler av tiden uten sokker. Jeg holdt på å få angst når temperaturmåleren beveget seg over 20 grader inne, og soverommet måtte være kaldt om jeg skulle få sove! Nå når jeg er alene i kroppen min fryser jeg kjempelett og jeg fyrer i ovnen konstant, selv om jeg sitter med ullundertøy, lester og gjerne en hettejakke på meg. På nettene må jeg ha pledd i tillegg til dyne, samt at jeg har trøye på meg. Interessant hvordan kroppen "jobber" i allefall.
I morgen blir det muligens tapetsering av yttergangen vår, som nå er blitt stor i forhold til det vi har hatt. Helt fantastisk å kunne gå rett inn med vogna, samtidig som man selv kommer seg lett inn! Tidligere hadde vi en knøttliten yttergang, den har vi nå revet veggen på slik at vi har fått større plass. Etterhvert skal vi sette opp et garderobeskap slik at alle ytterklærne og skotøy kan plasseres der istedet for å ligge rundt omkring i ulike skap på ulike rom. Blir flott å få alt på en plass! Her er et bilde fra hvordan det så ut etter at veggen ble revet, så kommer det forhåpentligvis snart et bilde med det ferdige resultatet :D
Bilde: Da va prosjekt "yttergang" starta :D
Ellers så går det bare fint med lille Mathias og jeg føler at nå begynner ting å gå seg til. I dag var vår første, lengre trilletur. I tillegg fikk jeg god styrketrening først med å måkke gårdsplassen for snø. Jakten på kondisen er i gang!

2 kommentarer:

  1. Kjekt å få større plass i gangen! Det trengs med småfolk i huset. Så fint det er hos dere. Nydelig bilde!

    Ha en fin dag! 23 minus her i dag, fyrer i to ovner og belager oss på nok en innedag.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Bra dere har fyringsmuligheter når dere har det SÅ kaldt! Brr.. God helg videre iallefall :)

    SvarSlett