tirsdag 4. desember 2012

Forberedelser

I dag har jeg sett på babyklærne jeg har fått (låne) hos nevøen min, samt lagt litt på plass i skuffer og skap. Så om det skulle bli for tidlig fødsel, så har vi det meste på plass nå! Problemet er i grunnen skapplass.. Mia har jo til nå hatt sine klær i stellekommoden, så vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det når babyen kommer og det blir flere klær. Mulig vi må snekre litt hyller å lure inn i skapet på soverommet til jentene. Den delen uten hyller brukes i grunnen ikke til annet enn å ha kurvsystemet i, og de kan jo flyttes :) Ja, ja - den tid den sorg!
Her ligger hentesettet, samt en dress jeg har strikket i str 3-6 mnd. Knappene ble sydd på i dag - jippi :)
Oppskriften har jeg hentet fra SandnesGarn sitt hefte Lanett baby nr 0812 og er veldig fornøyd med resultatet! Fargen på det øverste bildet er nok litt for skarpt enn hva virkeligheten viser, mens bildet nedenfor er mer lik slik den er. Fant fine knapper på Bundingen på Jekta, måtte hele 14 knapper til hele dressen!!
I tillegg til at klær, vogn, bilstol, vugge og seng er klar (eller -står på boden om ikke annet), så måtte jeg en tur innom apoteket for å kjøpe babyolje, purelan og sutter. Har også kjøpt en pakke bleier, bare sånn i tilfelle det er helligdager når vi trenger det. Her er mottoet for tiden: alltid beredt!
Når det gjelder juleforberedelser går det litt sakte for tiden.. FOR sakte i følge eldstejenta på 6 år. Så kanskje vi må ta fram litt flere nisser i ettermiddag fra eskene som står langs veggen på kjøkkenet! Og mens vi gjør det kan min flinke mann få vaske resten av kjøkkenskapene - han har vasket halvparten allerede :D God adventstid videre alle sammen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar