tirsdag 1. mai 2012

Lever fortsatt..såvidt




Armene verker og låra dirrer når jeg går i trappa. I morgen kommer jeg til å ha kontor nede i gangen.. Muligens torsdag også. Å trene i våt snø som flytter seg under føttene på meg er ikke favorittaktivitet, men det er nok ganske mye mer effektivt enn om vi skulle jogget en rolig tur langs veien. Som Mathea sa når hun møtte meg i døra: "Mamma, det blir sikkert ikkje så tungt neste gang". Kanskje ikke, men innerst inne vet jeg vel egentlig at det blir det.. Og kanskje verre?
Treningen var i grunnen god gammeldags, enkel trening. 15 spreke damer i alderen 25-60 i ulik form, startet med sisten, tok ulike armhevninger og spensthopp, løp 5 ganger ett  min med 20 sekunder rolig imellom. Videre fulgte drøssevis med ulike armhevninger (brede, smale, pingvin, diamant, skjeve) og utfall (lår/rumpe). Så var det 5 min med bakkeløp. Opp og ned bakken, og ikke pause før 5 minutter var gått. Midt i denne sekvensen angret jeg på at jeg var blitt med på galskapen. Å betale 800 kr for å bli så sliten at man ble kvalm er jo i grunn idioti!! I tillegg er øvelsene så enkle at man fint kan gjøre dette selv. Spørsmålet er jo om man hadde gjort det selv? Muligens ikke. Jeg overlevde heldigvis bakken, og det var nye øvelser på mage og armer. Avslutningen var 10 ganger 10 spensthopp.
Nå blir det sofaen resten av kvelden, så får jeg allerede i morgen begynne å ladde opp til neste tirsdag! 

1 kommentar:

  1. He, he! Artig lesning, Renate! Høres rimelig heftig ut, ser det hele for meg. Det oppmuntrende var jo at det var aldergruppe opp til 60 år! Så alle kan delta m.a.o. Men er glad for at jeg kan trene i eget tempo. Dette hadde blitt for tøft, trur jeg. :-)Håper det gikk greit å komme seg ut av senga i dag. Du må kanskje ta heisen i dag til pauserommet på jobb? ;)

    SvarSlett