lørdag 21. januar 2012

Pass på alle super-mammaer!!

"Foreldre skal være perfekte på alle måter. Nå skal de ikke bare komme på jule- og sommeravslutninger på skolen og i barnehagen, men delta på aktiviteter hele tiden. Og nå skal kvinnene ha mange barn også. De skal jobbe, strikke, sy, ha det perfekt i huset, lage mat fra bunnen av, bake de riktige kakene og ha blogg. I tillegg skal de trene og se «freshe» ut."

Kjente noen seg igjen?? Jeg gjorde iallefall det.. Utsagnet er hentet fra en artikkel i Dagbladet i dag der de skriver at det å være småbarnsforeldre kan sammenlignes med å drive ekstremsport. Jeg sier meg enig i det også, men føler meg litt motstridende i meningene mine. Ja, det kan i perioder være ufattelig tungt å ha små unger og fulltidsjobb, samtidig som man ønsker å få trent og ha egne hobbyer. Det kan, som kjent for de fleste, gå ut over både humøret og parforholdet! Men allikevel er jo ungene alt som betyr noe i livet! Det er jo de som gjør dagene verdt å leve og de gir så mange flere gode øyeblikk enn dårlige! Jeg ser på mine to fantastiske jenter og tenker at det er utrolig at jeg og Tor-Magne har klart å få til noe så flott!!!
..så håper jeg det kan komme en lillebror eller lillesøster etterhvert slik at også det artikkelen sier om at kvinner stadig ønsker seg flere barn også stemmer ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar