mandag 2. januar 2012

Et nytt år i anmarsj..

En tung slutt på året ble det, desverre, men nytt håp er tent, sola er snudd og vi går mot lysere tider og som veldig mange andre har sagt og skrevet i det siste: " nytt år, nye muligheter". Tror også at kongen sa i sin tale: " dagen i morgen kan bli vår beste dag" (fra Erik Bye's Vår beste dag). Og det er viktig å tro på at morgendagen og fremtiden har noe å gi oss! Uten håp om og tro på at dagene foran oss vil bli fine og gi oss mange flere gode minner, vil dagene bli tunge å bære. Leste en status på facebook som jeg syntes var så fin (Stina's). Hun skrev: "Må få takke for et år fylt med både nye inntrykk og ny innsikt, fylt med både sorga og med gleda, og ikkje minst fylt med masse takknemlighet for at vi har den største rikdom på jord, tre nydelige og friske unga♥♥♥ Uten litt motgang, engstelse og frustrasjon i livet ville ikkje fremgangen, lykken og mestringa føltes så godt som det den gjør, det må man vel bare innse". Syns det var mange kloke ord der!! 
Her er noen tilbakeblikk på november/desember:
 Mia prøvespilte for "Nissene over skog og hei", men kom ikke med. Kanskje like greit :)
En hjemmelaget julegave til en av mine svigersøstre :)

I tillegg til disse, strikket jeg også ett par i rosa og brunt. Alle ble julegaver. Det siste prosjektet jeg hadde før jul var en hoppedress i dobbelt garn til vår gudsønn. Den ble gjort siste finish på på kvelden lillejulaften. Glemte å ta bilde av den før den ble pakket inn og sendt avgårde :/

To forventningsfulle jenter venter og venter... Julemiddagen ble fortært hos søster og hennes familie, med tur i kirken etterpå der vi fikk høre juleevangeliet på både norsk, engelsk, tysk og fransk!
Å så var det avslapping etterpå. To strålende fornøyde jenter etter at pakkene ble revet opp på rekordtid! Første juledag kjørte vi til Skjervøy og fikk oppvartning hos svigerforeldre og svigersøster i fem dager.
Både før jul, i romjula og nå på nyåret har vi hatt forkjølelse, influensa (både feber, kvalme og oppkast) og andre gradsforbrenning (Mia la handa si på varm kokeplate), så jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg til den morgenen der vi alle våkner og er helt friske!
Nå får jeg bare avslutte med å ønske alle sammen godt nyttår! Blir ingen nyttårsforsetter foreløbig på meg, hadde vel en runde med det i fjor som endte med den konklusjonen at man liksågodt kan leve sunt og bra uten det! Opp i morgen tidlig tidlig.... HVERDAG - here you come!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar