fredag 25. mars 2011

Vinter igjen..på med hals og lue!

Siden mange prosjekt ble ferdige måtte jeg få nye.. Fant oppskrift på en hals på http://www.pickles.no/hals-p-et-blunk-gratis-strik men brukte Viking Balder og Sandnes silk mohair istedet for det garnet som står i oppskrifta. Og så felte jeg av når halsen var ca 35 cm. Lua strikka jeg med Easy, pinne nr 7. La opp 60 masker, strikka 2 rett og 2 vrang til borden var ca 7-8 cm. Bytta til pinne nr 9 og fortsatte med 2 rett og 2 vrang, men forskjøv ribben med ei maske mot venstre på hver omgang til lua var ca 25 cm. strikka glattstrikk videre og felte 2 rett sammen, 1 rett - så en omgang rett. Gjorde det sammen en gang til før jeg tok en omgang 2 rett sammen over alle maskene før jeg trakk gjennom en tråd og festa!
Ingenting hokus pokus og mulig for alle og lage seg gode vinterklær nå som vinteren kom tilbake med full styrke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar