fredag 7. september 2012

I Alta i noen dager

Onsdag ankom Mia og jeg Alta city. Jeg for å delta på et praksisveilederkurs, mens Mia skulle på Gudmor-tantebesøk. Må bare si at Alta har forandret seg mye siden jeg var her sist, for 15-16 år siden på ei Altaturnering. Var særlig imponert over Amfi-kjøpesenteret!! 75 butikker, så fikk nok ikke med meg alt på de to timene jeg vandret rundt. Hadde det vært ei uke seinere (og lønna var kommet på konto), hadde nok kjøpesenteret gått i pluss bare på grunn av meg.. Var særlig imponert over alt det fine som var på Kremmerhuset. En stor og romslig butikk med utrolig mye fint!! Ønskelista mi fikk plutselig mange punkter til på seg. Oppbevaringsbokser, duker, bilder, puter, vesker, lykter og mange flere ting..
En boks jeg virkelig fikk lyst på, var en boks med et kors på, en medisinboks! Hint hint om noen trenger tips til julegave.
En annen butikk som hadde mye stilig i, var Kitchn. Sterke farger og morsomme hjelpemidler til kjøkkenet.
Aida, poul pava pure friends glass 6stkWilfa, blender bl-1200 1200 watt
Og ikke minst var Black Design der med en flott butikk!
Jeg håper disse butikkene også kommer til nye Jekta i Tromsø når de åpner hele senteret i november. Da bør pengeboka mi gjemmes tror jeg!
Og bare for å nevne kurset jeg var på, var det lærerikt og jeg fikk mye nytt påfyll i forhold til hvordan jeg kan veilede praksisstudenter. Å veilede på en god måte er i grunnen en ferdighet man kan dra nytte av i mange situasjoner, både i forhold til elever, til foreldre og i forhold til kollegaer. Hadde vært fint å få gjennomført hele studiet på 15 st.p. Vi får se hva som skjer etter jul :)
I morgen reiser Mia og jeg hjem til de to som venter der. Er ei lillesøster som savner storesøstra si sårt, så blir nok noen gjensynstårer i morgen på flyplassen. Om ikke fra jentene, så fra meg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar