søndag 19. januar 2014

Innhentet..



Innhentet... av livet.
Ja, nå er det litt over ett år siden jeg ble mamma til Mathias. Året som har gått har gitt mange gode opplevelser, men det har også vært noen våkenetter og trøtte dager. Men alt i alt er det jo verdt det når man får servert smil etter smil fra ungene!
Nå er det pappaen sin tur å være hjemme. Denne gangen har jeg klart å la være å skrive lister til han over sovetider, mattider osv osv. Det gjorde jeg sist.. Mest for min egen del. På den måten følte jeg at jeg fortsatt hadde litt kontroll på hva som foregikk hjemme. Ja, for det er vanskelig å ikke skulle ha den fulle kontrollen på sitt lille gull. Når jeg kommer hjem om ettermiddagene møter jeg en blid og fornøyd gutt og jeg ser at han og pappaen trives sammen, så jeg har ingenting å være nervøs for. Kanskje bare slik det er å være mamma?!
Ja, så nå består min hverdag seg av spise, jobb, spise, leke litt med ungene, legging av dem, litt opprydding og voksentid, så legging på meg også. Hverdagen, slik den er for de fleste, har altså rammet meg også! Jeg tenkte på det en dag jeg kjørte fra jobb: Det er dette som er livet! Nå må vi bare være flinke til å balansere alt slik at vi husker på at tiden med hverandre er det viktigste, kvalitet er viktig og vi må bruke tiden godt!
I morgen er det mandag igjen- jeg ønsker alle en riktig god uke!



1 kommentar:

  1. Så sant som du skriver! Det er dette som er livet, og det er viktig at vi er tilstede i det med hele oss.
    Ønsker deg ei ny, fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett