lørdag 26. november 2011

Hjeelp! November snart over..

I morgen er det første søndag i advent og på torsdag er vi jammen kommet til desember måned. De siste ukene har bokstavelig talt fløyet avgårde. En uke i Paris med flotte folk, både voksne og ungdommer og Oslobyen i går på kurs om klasseledelse har gjort at jeg har tilbrakt..tja..kjapt regnet: 13 tima i fly! Å neste uke skal jeg til Oslo igjen på Ny Giv skolering. Gleder meg kjempemye!! Men jeg kjenner at jeg ikke kunnet hatt en jobb med mange reisedøgn, fordi de hjemme betyr så ufattelig mye og å være borte fra de i flere dager er ikke noe jeg kunne gjort alt for ofte! Borte bra, men hjemme best!!
Eiffeltårnet ble selvfølgelig besøkt og min kollega kom med noen viktige faktaopplysninger da vi var der, feks at det er 312 m høyt, at en gammel elefant er blitt fraktet opp til det andre platået (om jeg ikke husker helt feil) , at rekorden på å løpe opp alle trappene er på 3 min og et eller annet, og at en annen mann har "syklet" opp på 12 minutter eller noe. Godt å vite! God utsikt var det i allefall! I tillegg til Eiffeltårnet var vi i Montmartre og i kirken Sacre-Coeur,  Champs-Elysées og Triumfbuen. Vi var også å besøkte et slott fra renessansen som nå var et museum.. Mye nakenhet på den tiden også gitt!
Slike middagstallerkener gjorde kanskje at alle spiste fort opp for å se hva som skjulte seg under maten? Litt av noen kropper i allefall og ikke helt samme kroppsideal som i dag :)
Vel hjemme ville Mathea at vi skulle dra å "boble", hun mente da bowle og har sett det på Tom&Jerry filmer. Desverre var det ikke like action-fylt som i filmene, så var nok ikke så morsomt som hun hadde tenkt på forhånd. Ingen som svelget kulene eller ble tatt av maskinen som setter opp de greiene vi skal treffe..
Litt for tung kule, men vi kjører egen stil!

Spennende ei stund i hvertfall :)
Ønsker alle ei god og fredfull adventstid! Så skal jeg forsøke å ikke vente så lenge med neste blogginnlegg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar